Viceadministrerende direktør er med til at forme Skou Gruppen

Jesper Kunstmann Nicolaisen kom til Skou Gruppen som tømrersvend for mere end 22 år siden. Her fik han hurtigt spændende opgaver og mulighed for at udvikle sig og være med til at forme virksomheden. De seneste 10 år har han været salgschef og partner, og nu er han desuden viceadministrerende direktør.

”Jeg har været heldig at være med på næsten hele rejsen. Da jeg kom til Skou Gruppen, var virksomheden kun tre år gammel og talte cirka 10 ansatte. I dag har vi eksisteret i mere end 25 år og beskæftiger i omegnen af 150 medarbejdere,” forklarer Jesper Kunstmann Nicolaisen om, hvorfor han er blevet så mange år i samme firma.

Den nu 45-årige Jesper Kunstmann Nicolaisen blev ansat som tømrersvend i Skou Gruppen i februar 2002, blev byggeleder i september 2007 samt salgschef og partner i maj 2014. Siden slutningen af juni i år har der også stået viceadministrerende direktør på hans visitkort.

En dygtig og omgængelig topchef

Med sin nye titel rykker Jesper Kunstmann Nicolaisen og administrerende direktør Martin Skou Heidemann tættere sammen om den overordnede og strategiske ledelse af Skou Gruppen.

”Det er en stor fornøjelse at arbejde sammen med Jesper, og det har været en glæde at se ham udvikle sig igennem mange år. Fra en ung tømrersvend, der kunne få skurvognen til at grine ad sine vittigheder, til den vellidte og respekterede topchef, som han er i dag,” siger Martin Skou Heidemann og tilføjer:

”Han er god til at få folk med sig og både dygtig og omhyggelig. Det er i høj grad Jespers fortjeneste, at vi har en stor og velkørende serviceafdeling i dag med mange dygtige medarbejdere og mange gode og trofaste kunder.”

Salg og service

Jesper Kunstmann Nicolaisen vil også fortsat fungere som Skou Gruppens salgschef og leder af serviceafdelingen med de opgaver, han nyder allermest.

”Det er en fornøjelse af regne sager i udbud igennem og få nye sager i hus. På den måde kan vi sikre, at der altid er arbejde til vores gode, faste folk. Det giver arbejdsglæde og loyalitet, at vores medarbejdere ved, der altid er noget nyt at starte på, når de er ved at afslutte en sag,” siger han.

Under Jesper Kunstmann Nicolaisens ledelse har Skou Gruppen fået etableret en egentlig serviceafdeling, som i dag tæller fire byggeledere, en servicekoordinator, ca. 30 svende og 10 lærlinge.

”Vi har været heldige og dygtige til at lande mange store faste rammeaftaler. Når vi laver et godt stykke arbejde, styrker det relationerne, og det bliver nemmere for os at blive valgt igen. Det betyder også noget for vores kolleger, som arbejder med de større projekter, for vi er derude og er anerkendte,” forklarer han.

En pålidelig mellemstor entreprenør

Jesper Kunstmann Nicolaisens ambitioner for serviceafdelingen er, at den skal være dygtig til at udfylde de eksisterende rammeaftaler og af og til vinde nye.

”Det er vigtigt, at alle vores kunder får god service, så vi har ret meget fokus på at løse opgaverne for de eksisterende kunder og sikre, at vi kan følge med her,” siger han.

For Skou Gruppen som helhed er hans ambitioner at fastholde positionen som en mellemstor entreprenør med en stor kreds af faste og trofaste kunder.

”Vi er en stabil virksomhed med mere end 25 års historie og orden i tingene, både med hensyn til økonomi, byggefaglighed, miljø og arbejdsmiljø. Og vi er her på den lange bane for at udføre godt arbejde,” siger Jesper Kunstmann Nicolaisen.

Jesper Kunstmann Nicolaisen er aktiv i DI’s netværk, Lærepladsfællesskabet og Salgsnetværket.

Jesper Kunstmann Nicolaisen bor i Hørsholm med sin hustru og deres fælles datter samt to delebørn fra et tidligere ægteskab. En del af fritiden bruges i Rungsted Ishockey Klub med den sport, han har dyrket i mere end 35 år.

Aktuelt

Større ambitioner for bæredygtighed efterlyses

Skou Gruppen ønsker at medvirke til at skubbe sin egen virksomhed og byggebranchen som helhed i en mere bæredygtig retning. Det er en indsats, som kun lykkes gennem samarbejde med…
23. september 2024

Fast arbejde for Forsvaret

I 2022 fik Skou Gruppen en rammeaftale med Forsvarets Ejendomsstyrelse om vedligeholdelse af alle Forsvarets bygninger i hovedstadsområdet. Med aftalen er der vedvarende opgaver til Skou Gruppens erfarne håndværkere, og…
18. september 2024

Indvielse af kulturhus ‘Ved Betty Nansens Plads’

Torsdag den 5. september holdt Frederiksberg Forenede Boligselskaber (FFB) en festlig indvielse af det 520 kvadratmeter store nye samlingssted Ved Betty Nansens Plads. Med indvielsen har Hovedstaden fået et kulturhus,…
09. september 2024

Byggelederne får grønne kompetencer

Gennem en årrække har Skou Gruppen arbejdet for at gøre byggeprojekterne og branchen mere bæredygtig. I en række projekter har medarbejderne arbejdet med CLT, genbrugsmaterialer og DGNB-certificeret byggeri. Og virksomheden…
04. september 2024

Moderniseringen af Birke-/Bøgeskoven er begyndt

Skou Gruppen skal i hovedentreprise modernisere og energirenovere Glostrup Boligselskabs afdeling 33. Arbejdet omfatter 248 almene boliger, etablering af tre helt nye boliger samt omdannelse af 26 lejligheder til tilgængelighedsboliger.…
Skal vi arbejde sammen? Bliv kontaktet

Martin Skou Heidemann

Adm. direktør, Partner

ms@skougruppen.dk +45 28 35 80 15

Alexander Hermansen

Teknisk direktør, Partner

ah@skougruppen.dk +45 41 38 31 58

Jesper Nicolaisen

Salgschef og viceadm. direktør, Partner

jni@skougruppen.dk +45 28 96 00 02

Jesper Egund

Byggeteknisk og juridisk rådgiver, Partner

je@skougruppen.dk +45 28 35 80 16

Freddy Hansen

Tilbudschef, Partner

fh@skougruppen.dk +45 28 35 80 62

Allan Wissing

Projektchef, Partner

awn@skougruppen.dk +45 20 68 18 90

Jesper Rasmussen

Bestyrelsesformand, Partner

jr@skougruppen.dk +45 27 20 18 18

Udfyld formularen og bliv kontaktet